3.10.12

Les Feuilles Mortes

Sir John Everett Millais. The Blind Girl 1856. Oil on canvas. Birmingham City Museum and Art Gallery, Birmingham, UK

Catherine Delors whose taste is always evident in her witings has posted an article on Autumn Leaves. Les Feuilles Mortes, sung by Edith Piaf...



Mais la vie sépare ceux qui s'aiment
Tout doucement, sans faire de bruit
Et la mer efface sur le sable
Les pas des amants désunis.

But life tears lovers asunder
Very softly, without much of a fuss
And the sea erases on the sand
The footsteps of parted loves.


I add this short poem by Paul Verlaine, Chanson d'Automne 1867...

Les saglots longs
Des violons
De l'automne
Blessent mon couer
D'une langeur
Monotone.

Tout suffocant
Et blême, quand
Sonne l'heure,
Je me souviens
Des jours anciens
Et je pleure

Et je m'e vais
Au vent mauvais
Qui m'emporte
Deçà, delà,
Pareil à la
Feuille morte.

These French are so romantic.

Thank You, Catherine.

Jhesu+Marie,
Brantigny

No comments: